תפריט סגור

הונדה סיוויק 2004 – פירוק משולשים

שלום,

הרכב המדובר הוא סיוויק 2004, אך הדגם יוצר מ2001 עד 2006, והמדריך יתאים לרוב הרכבים.

קודם כל נסביר מהו בעצם המשולש ברכב:
המשולש הוא חלק ממערכת המתלים ברכב, מחבר בין השלדה לגלגל (נאקל) ובולם הזעזועים, מאפשר לגלגל לבצע כראוי את תנועתו מעלה מטה בזמן ספיגת שיבושי כביש.
המשולש מורכב בגופו ממתכת, בחיבוריו לשילדת הרכב ישנן בוקסות גומי שמאפשרות לו לבצע תנועה תחת עומס ולשכך מעט את הזעזועים שאחרת היו עוברים לשילדה. חיבור המשולש לנאקל מתבצע בעזרת מפרק כדורי המוכר בפי כולם בשם תפוח פרונט.
ברוב הרכבים המשולש ימצא בחלק התחתון של מערכת המתלים, ישנם רכבים שבהם מבנה המתלה כולל גם משולש עליון (בד"כ ברכבים כבדים יותר, סדאנים גדולים או ג'יפונים).
החלק שמתבלה בדרך כלל במשולשים עם הזמן והחום הישראלי, הוא הגומי. מאחר ונדרשת עבודה גם לפירוק המשולש וגם לחילוץ הבוקסות, בעלי מקצוע מסויימים יעדיפו להחליף משולש בשלמותו – חלק יקר משמעותית מחלקי הגומי המרכיבים אותו. כל אחד כמובן יכול לעשות את השיקול שלו איזו עבודה וחלקים הוא מעדיף לבצע ולהחליף.

במקרה של ההונדה הזו, הבוקסות כבר התחילו להתייבש והחלפנו אותן לפני שיתפתח חופש בתנועת המשולש. ההליך של החילוץ לא תועד לכן המדריך הזה יכסה רק את חלק הפירוק (וההרכבה ברוורס) של המשולש עצמו.

כלים דרושים:
ידית כח\אימפקט לאומים וברגים שסגורים חזק.
מפתח\בוקסה 14
רינג ראצ'ט 19\בוקסה 19 שתתחבר לידית עם הרבה קליקים
בוקסה 17
פטיש
לום
ג'ק ובוקים

אז בשלב הראשון כמובן נרים את שני צידי הרכב עם הג'ק, ונחזיק אותם עם בוקים.
בשלב השני נפרק עם מפתח 19 את 2 גלגלי הרכב.
בשלב הבא ניגש אל מוט הקישור ונפתח אותו באמצעות מפתח 14, בוקסה רגילה לא תכנס אלא רק עמוקה, אבל האום לא סגור במומנט גבוה לכן נוכל לפתוח עם מפתח 14 ואולי עוד מפתח להארכת המומנט שלנו.
*רצוי להבריש את ההברגה ולרסס קצת שמן, מאחר שהאום נתפס עם הזמן ואז הוא מסתובב יחד עם ציר ההברגה עצמו.



בשלב הבא ניגש לנאקל, בתוכו יושב פין ששומר על אום 17 ממ. נעקם את קצוות הפין ונשלוף אותו החוצה. לאחר מכן עם בוקסה 17 נוציא את האום.


בשני השלבים הבאים עלינו לפרק 2 ברגים דומים בשני צידי המשולש הנותרים, בגודל 19 ממ. מאחר והם סגורים חזק וגם צריכים להסגר חזק לאחר מכן, נשתמש באימפקט או ידית כח על מנת לפתוח אותם.
בורג אחד נמצא במאונך לרצפה ובורג אחד בצידו השני של המשולש, במקביל לרצפה.
*שימו לב! במדריך צולם צד הנהג. בצד הנוסע לעומת זאת יושב הגיר, לכן הבורג שמוברג במקביל לרצפה יהיה בעייתי לפתיחה, כאן נדרשת ידית כח שתוכל להכנס ומרווח הקליקים שלה קטן, או רינג ראצט ארוך שיחובר אליו עוד מפתח שישמש כמאריך.


לאחר ששחררנו את המשולש, נתן לו כמה מכות פטיש מהצד כדי שישתחרר גם מהנאקל, ואז נוכל להוציא אותו ממנו ולשלוף אותו החוצה.

על מנת להחזיר את המשולש נבצע את כל ההליך בצורה הפוכה, אך לפני שנחזק את כל הברגים והאומים, נרים עם ג'ק את המשולש מהחלק שקרוב לנאקל, כדי שיהיה מקביל לרצפה. כאשר המשולש מקביל לרצפה נסגור חזק את כל הברגים. פעולה זו בעצם מדמה את המנח הטבעי של המשולש כאשר הרכב לא מורם באוויר, ומאפשרת לנו לחזק את הברגים כאשר חלקי הגומי נמצאים במנח הטיבעי שלהם.

אזהרה: אם נדלג על השלב האחרון ונחזק את הברגים כאשר המתלה פתוח לגמרי, יופעל לחץ גבוה על חלקי הגומי כאשר המתלה יחזור למנח הטיבעי שלו (בנסיעה) וזמן החיים שלהם יתקצר משמעותית.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *