תפריט סגור

החלפת אטם מכסה שסתומים בסיטרואן C4 HDI 1.6 2011 מנוע DV6C

המדריך הזה מתאים לכל משפחת מנועי DV6 בפזו' סיטרואן ופורד.

לרוב החלפת אטם מכסה שסתומים היא פעולה פשוטה יחסית, אך במנוע הזה נדרש לפרק לא מעט חלקים מסביב, מה שהופך את העבודה בעיקר לארוכה, אבל גם לא לגמרי מומלצת למתחילים.

מק"ט סיטרואן לאטם המכסה הוא 0249G2, מק"ט ויקטור ריינז 71-40903-00. עלות בישראל כ120 ש"ח.

כלים:

1. סט בוקסות 1/4" במידות 7-12ממ + ראצ'ט + סט מאריכים
2. בוקסה עמוקה 13ממ
3. ידית מומנט 1/4"
4. דוקרן קטן לשיחרור קליפסים
5. מראה טכנית קטנה

תהליך העבודה:

פותחים מכסה מנוע. מושכים בשתי לשוניות הגומי ומורידים את החיפוי של המנוע.

מתחילים בשיחרור בית פילטר אויר ממקומו. מנתקים את שני המחברים החשמליים (חצים צהובים). משחררים שני בירגי 13ממ עם בוקסה עמוקה או רינג (חצים אדומים). משחררים בורג 10ממ שמקבע את צינור היניקה של הטורבו (חץ ירוק). כעת מנתקים מבית הפילטר אויר שני צינורות האויר המחוברים אליו בצד ימין: הצינור התחתון מחובר בקליפסים ומשתחרר בקלות כאשר נותנים לו טיפה סיבוב נגד כיוון השעון ומשיכה קלה, הצינור העליון (צינור היניקה של הטורבו משתחרר במשיכה מחיישן כמות האויר ומהטורבו (אחרי ששחררנו את הבורג). לבסוף יש לשחרר את צינור הואקום של הבוסטר, החיבור שלו מוקף בכחול בתמונה, לחיצה על שני הלחצנים שלו ומשיכה קלה תשחרר אותו ממשאבת הואקום.

כעת ניתן לדחוף בעדינות את בית פילטר האויר לאחור, תוך מתן תשומת לב לצמות וצינורות שעלולים עדיין להיות תפוסים עליו.

נעברו לטפל בצינורות בצידו השמאלי של המנוע. מנתקים את צינורות הטורבו והאינטרקולר מיחידת הצנרת הפלסטית. משחררים בורג במרכז יחידת הצנרת ועוד שני ברגים בחלק הקידמי של יחידת הצנרת מתחת לחיבור צינורות האינטרקולר. כדאי לשים חתיכות בד בכל הצינורות שניתקנו על מנת למנוע כניסת לכלוך.

מנתקים את צינור הגומי מבית המצערת

מנתקים את החיבורים החשמליים של המזרקים (יש להעזר בדוקרן וזהירות), ומתחילים לחלץ בעדינות את הצמה החשמלית שעוברת על גבי מכסה השסתומים ומאחוריו

בצידו הימני של המנוע הצמה החשמלית נכנסת לתוך שרוול פלסטי גדול, אין ברירה אלא לשחרר אותו ממקומו על מנת לתת לצמה את חופש התנועה הדרוש. השרוול הפלסטי תפוס על ידי בורג מאחורי המנוע ופין עם קליפס בצידו הימני של המנוע על בית התרמוסטט. בתמונה רואים את החור שדרכו עובר הבורג המדובר (חץ כתום), הדרך היחידה לראות את הבורג בעין היא על ידי מראה טכנית (רצוי טלסקופית) או למתקדמים על ידי חוש המישוש. משחררים את הבורג, לוחצים על הלשונית של הפין מתחת לבית התרמוסטט ומושכים את השרוול הפלסטי למעלה. ניתן לראות את הבורג (1) והפין (d) בתמונות מהספרות:

שימו לב, הבורג הזה יש לו שני תפקידים, הוא גם מקבע את השרוול הפלסטי, וגם תופס נעל כבל ומחבר אותה לגוף המתכתי של המנוע. נעל הכבל הזו היא קו האדמה של ממסר נרות הלהט של המנוע. אם תדלק לכם תקלת נרות להט בגמר העבודה, זה בגלל שלא החזרתם למקום את הבורג הזה.

מרימים את הצמה החשמלית של המזרקים, משחררים אותה מהקליפס שעל מכסה השסתומים ומסיתים אותה ימינה עד כמה שאפשר, על מנת שלא תפריע להוריד את המכסה.
משחררים בורג 10ממ (חץ צהוב) אשר תופס את צינורות העודפים של הסולר, מנתקים את צינור העודפים מהפילטר ומסיתים אותם הצידה.

משחררים 4 ברגים (8ממ) של מכסה הטיימינג העליון, מנתקים את הצינורות והצמה שתפוסים למכסה ומוציאים את המכסה ממקומו

מתחילים לשחרר את הברגים של מכסה השסתומים. באיזור רצועת הטיימינג מתחבאים שני ברגים של מכסה השסתומים

פותחים 4 ברגים של בית המצערת, 3 ברגים מתברגים מקדימה, בורג שמאלי תחתון מתברג מאחורי בית המצערת. שימו לב, הברגים באורכים שונים. מתנתקים את הצמה החשמלית שלה ומוציאים אותה ממקומה.

משחררים 9 ברגים (8ממ) בחלקו העליון של מכסה השסתומים ומסירים אותו מהמנוע

אטם מכסה השסתומים תפוס למכסה בשני קליפסים, לוחצים את הקליפסים לצדדים ומשחררים את האטם ממקומו.
מרכיבים את האטם החדש למקומו, ומתחילים להרכיב הכל חזרה בסדר הפוך.
יש לשים לב לסדר הסגירה ולמומנט הסגירה של ברגי מכסה השסתומים:

עבור ברגים 1-9: מומנט סגירה התחלתי 5נמ, הידוק סופי 13נמ.
עבור ברגים 10-11: מומנט הידוק 10נמ.

המון בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *