תפריט סגור

מאזדה לאנטיס 323 שנת 2001: החלפת שמן, מסנן שמן, מסנן אוויר ומצתים(פלאגים)

הרכב: מזדה 323 שנת 2001 מנוע 1.6 דגם מנוע ZM

כלי עבודה: רצ'ט, בוקסה 19, מפתח פילטר "עכביש" או דומים לו, משפך, ג'ריקן ריק לקליטת השמן המשומש. לפלאגים: מאריך לרצ'ט, בוקסה 10, בוקסה 16 ארוכה מגנטית

מתחילים בפילטר אויר: החלפת פילטר האוויר מתבצעת בעזרת הידיים בלבד וללא כלי מיוחד. יש לפתוח את 2 הקליפסים שסוגרים את בית הפילטר, להרים אותו מעט, לשלוף ישן לשים חדש ולסגור חזרה את הקליפסים.

שלב הבא- שמן פילטר. נרים את הרכב על בוקים, נרד אל מתחת לרכב ונזהה את אגן השמן. את בורג הריקון שלו נפתח בעזרת בוקסה 19 ונמקם מתחתיו ג'ריקן או כל כלי קיבול אחר בתכולה של 4 ליטר לפחות. יש לשים מתחת לכלי קרטון או סמרטוט כדי לא לכלכך את ארצנו היפה

את הבורג נפתח פתיחה ראשונית עם הרצט ונמשיך עם היד עד ליציאתו הסופית. נשים על הבורג שייבה חדשה וברגע שהשמן מתחיל לצאת בטיפות- אפשר לסגור את הבורג (מומנט 16-20 ניוטון מטר) ולעבור לפילטר.שימו לב הפילטר ממוקם כ-20 ס"מ מעל אגן השמן, קצת קשה לזהות אותו בהתחלה:

מלבישים עליו את מפתח הפילטר, מסובבים לפתיחה וכשמתאפשר עוברים לסיבוב בעזרת היד (לא לשכוח למקם את הג'ריקן מתחת לפילטר). תוך כדי סיבוב הפילטר השמן מתחיל לצאת, מחכים שהוא יסיים לטפטף ולאחר מכן מבריגים את הפילטר החוצה. לוקחים את הפילטר החדש, טובלים את האצבע במעט שמן (ישן או חדש לא משנה) ומורחים על הגומי שלו. מבריגים אותו למקומו (מומנט 14 ניוטון מטר, שימו לב זה לא חזק)נוריד את הרכב מהבוקים ונמלא 3.8 ליטר שמן, נניע לכמה שניות, נדומם ונחכה כמה דק' לפני בדיקת המדיד.

בנתיים נעבור לפלאגים:

העסק בנוי פה בצורה קצת שונה: יש 2 קוילים- כל אחד מהם יושב על פלאג משלו, ומכל אחד מהם יוצא חוט הצתה שמתלבש על הפלאג שלידו.כדי לא להתבלבל בסדר, אני התחלתי בפלאגים שבקצוות (קצה ימני חוט הצתה קצה שמאל קויל) ולאחר שסיימתי איתם עברתי לאמצע. זה לא מחייב- העיקרון הוא לא להתבלבל בסדר ההכנסה.

אופן העבודה פשוט: את הקויל מחזיק בורג שאותו נפתח בעזרת בוקסה 10 ונשלוף את הקויל. את חוט ההצתה פשוט שולפים ביד (כמובן שתופסים מהראש ולא מהחוט). ניקח בוקסה 16 מגנטית, נלביש אותה על הפלאג ונבריג אותו החוצה. את החדש נבריג במקומו (מומנט 16-22 ניוטון מטר).מלבישים חזרה את החוטים והקוילים, סוגרים את הברגים של הקוילים וסיימנו.

שולפים מדיד שמן, מנגבים, מחזירים חזרה ושולפים שוב. אם חסר טיפה, ממלאים קצת, מחכים דקה שהשמן ישקע ובודקים שוב.

בהצלחה!

המדריך נכתב על ידי ארז אהרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *