תפריט סגור

סובארו b3 – החלפת רדיו דיסק

הרכב: סובארו B3 שנת 2009 מנוע 1500 אוטומט דגם מנוע EL154

כלים: מברג פיליפס, מברג שטוח דק וחזק. אופציונלי: מלחם, בדיל,

מתחילים בהוצאת הפנל הכסוף שמקיף את המערכת ואת פתחי המזגן. דוחפים מברג שטוח באחד מהצדדים איפה שיש רווח שהמברג נכנס לתוכו ומפרידים את הפנל מהרכב.

שימו לב- הפנל לא יוצא בפעם אחת! אתם צריכים לעבור על כל ההיקף שלו עם המברג השטוח וכל פעם להרים קצת, עד שהוא יוצא. אני התחלתי ברווח שהיה לי בצד ימין, דחפתי אותו קצת בכוח עם המברג עד ששמעתי קליק ואז עברתי לרווח שהיה למטה ועשיתי אותו דבר. עכשיו הפנל כולו נפתח קצת יותר ואפשר לשלוף אותו עם הידיים.
לאחר שליפת הפנל מתגלים 4 ברגי פיליפס שתופסים את הברקט שתופס את המערכת ותא האחסון.

מוציאים את הברגים. עכשיו אפשר לשלוף בזהירות את המערכת, שימו לב שהיא עדיין מחוברת וצריך לנתק את החיבורים שלה.

בנוסף צריך לבדוק אם צמת החיווט של המערכת הנוכחית מתאימה למערכת החדשה ואם לא אז לנתק אותה (סביר להניח שהיא לא תתאים אלא אם כן זו אותה חברה). כלומר פשוט לוקחים את המערכת החדשה ומנסים לחבר אליה את הקונקטור של הצמה

השלב הבא להוציא מהברקט את המערכת הישנה ולשים את החדשה, שימו לב להשתמש באותם חורים בדיוק כדי שהמערכת החדשה לא תבלוט החוצה כשתחזירו אותה לרכב

עכשיו צריכים להעביר את החוטים לצמה של המערכת החדשה. את השלב הזה אפשר פשוט להביא לכל חשמלאי עם מלחם שיבצע ולשלם לו שקלים בודדים (10-20 שח) אני כמובן עשיתי לבד. קודם כל ננתק מהצמה את החוטים של המערכת הישנה
לפני הניתוק:

אחרי הניתוק:

מחברים ביחד את החוטים של האוטו והחוטים של המערכת החדשה ע"י התאמת צבעים. כדאי שתקראו לפני זה מה עושה כל צבע- לרוב זה תמיד אותו דבר. חוט שחור זה הארקה, צהוב- מתח מהמצבר, אדום- סוויץ', כתום- דימר כחול/כחול לבן- מגבר.
לא ארחיב על חיבור החוטים (הלחמה עם בדיל והשמת מבודד על הכבל החשוף) זה הליך פשוט למי שמכיר ומי שלא מכיר עדיף שיביא לחבר עם כלים או לחשמלאי שיעשה בשבילו. סיימתי לחבר וכעת יש לי צמה מוכנה לחיבור:

עבודה הסתיימה. כל מה שנשאר לעשות הוא לחבר את המערכת החדשה ולהחזיר הכל למקום. צילמתי את החיבורים של המערכת החדשה שתראו, בגדול הכל נראה די דומה ואין איפה להתבלבל. אל תשכחו לחבר את הכבל אנטנה לשקע שלו במערכת (צד שמאל בתמונה), אני שכחתי ולא הבנתי למה הרדיו לא עובד 🙂 בהצלחה!

המדריך נכתב על ידי ארז אהרון

תגובה 1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *