תפריט סגור

בניית רמפות עץ לרכב

מה שהביא אותי לבניית המדריך הוא הצורך בהרמת הרכב בקלות בלי מאמץ ובלי בוקים וג'ק,ובנוסף בעקבות המצב ברכב שלי שמסילת ההרמה נשחקה לגמרי,לכן כמה שפחות להרים משם יותר טוב וגם בשביל ההנאה והיצירה כמובן.
זהו מדריך לא שגרתי כיון שהוא לא עוסק ישירות במכונאות אבל זה כלי שמאוד יוכל לעזור לכם בהמשך הטיפולים ועולם הרכב שלכם ובכלל מומלץ לאוהבי diy,העלויות לא יקרות ויכולות להיות פחות מחצי מרמפות אלומיניום.
יש מספר יתרונות וחסרונות.
חסרונות-משקל,קומפקטיות(שבסוף תראו שאצלי בבגאז' הם נכנסים),חוסר יכולת לטפל בחלקי המתלה וכל דבר שקשור בפירוק גלגל ועוד..
יתרונות-גובה,בטיחות,נוחות עלייה לרמפה,שימוש במגוון רכבים ועוד..
העבודה עצמה פשוטה מאוד מלבד החיתוכים שמצריכים ניסיון בעבודת עץ לכן לא פרטתי בהרחבה וצילומים מתוך הבנה שקשה להגיע לדיוק ללא מסור שולחני או נגריה לכן התחלתי ישר מההרכבה,כל אחד יעשה את שיקוליו.
כדי להקל בהמשך אני אקרא לכל קורה על שם האורך לדוגמא קורה "100" תיהיה הקורה באורך 100 ס"מ וכו'

זה השרטוט שאיתו עבדתי ולפיו מבינים איך החיתוכים מתבצעים ומה האורכים.
אני השתמשתי בקורה אחת של 25 ס"מ רוחב על 5 ס"מ עובי ואורך 5.40 מטר,כמובן שחילקתי אותה באמצע לשתיים כדי ליצור שתי רמפות.
החיתוכים של הקורות בסנטימטרים הם-100-75-50-30 כולם עם חיתוך של 45 מעלות בקצה לצורך עלייה של הרכב על הרמפה.

הציוד הנדרש-קורות עץ חתוכות לפי המידות הנ"ל,מברגת אימפקט לעבודה בעץ(12v לפחות),ברגי עץ באורך 8 ס"מ לפחות (אני השתמשתי ב10) וכמובן דבק נגרים/דבק עץ לחיזוק וקיבוע.

נניח את הקורה הארוכה "100" על משטח העבודה ננקה עם היד את האבק ושאריות העץ שעליה ונמרח דבק בצורה סבירה אבל לא יותר מדי כדי שהקורה הבאה לא תחליק עליה,לפני שנמרח את הדבק כדאי לסמן איפה תסתיים קורה "75" כדי שנמרח דבק רק איפה שצריך.
נניח את קורה "75" מעל קורה "100" וניישר מכל הכיוונים עד למצב של "0",כלומר ישר לגמרי בין אחת לשניה,מספיק לבדוק עם היד. מומלץ לדפוק קצת עם היד מכל הכיוונים כדי להצמיד את הקורה.
לאחר היישור נבריג בורג ראשון תוך כדי שימת לב שהקורה לא זזה,אחרי הבורג הראשון נבדוק שלא זז כלום אם כן ניישר ונקבע עם בורג שני,לאחר הבורג השני הקורה כבר לא תזוז ואפשר בחופשיות להבריג את שני הברגים הנוספים.
כל קורה תקבל 4 ברגים,אפשר יותר אני אך ראיתי לנכון שזה מספיק.

עכשיו נבצע את אותו הדבר עם קורה "50" מעל קורה "75" אותו תהליך-ניקוי קל מריחת דבק וברגים.
יש לשים לב שאנחנו לא בדיוק באותו מקום שהברגנו את שני הברגים בשלב הקודם כדי שלא תיהיה התנגשות לכן נזוז מעט למרכז.
ככלל עדיף להבריג מעט למרכז כדי לא להגיע למצב שאנחנו על הקצה ואז שוברים את העץ וגם הבורג לא נתפס.

כמובן שעכשיו כשהבנו איך זה עובד הכל ירוץ מהר כמו שאמרתי זה די פשוט.
אותו תהליך רק עם קורה "30" מעל קורה "50" וזאת בעצם הקורה העליונה ביותר.
לשים לב שפה יהיה קצת יותר קשה לקבע מכיון שהיא קטנה אבל עדיין זה אפשרי אז תנו בראש!

כל הכבוד! כמעט סיימנו…
כמו שאמרתי בהתחלה השתמשתי בקורה של 5.40 מטר חישוב מהיר אומר שנשאר לי 30 ס"מ שארית שאותם חילקתי לשתיים ואז נשארנו עם שתי חתיכות חמודות של 15 ס"מ.
מהם ניצור בעצם מעקה בטיחות (סטופר) כדי לעצור את הרכב כשהגענו לסוף הרמפה.
נבריג את החתיכה "15" בצד האחורי והישר של הרמפה בצורה שבעצם רק 5 ס"מ יבלטו החוצה מעל הרמפה וזה יהיה המעצור,אנחנו רוצים פה חוזק כדי שלא תעוף במפגש עם הגלגל לכן נחבר עם ארבעה ברגים סה"כ 2 לקורה "50" ו2 לקורה "30" עכשיו למעשה הרמפה שלמה ואפשר להתחיל לטפס עליה להנאתנו.

***מי שמעוניין לאחסן את הרמפות בחוץ מומלץ ליישם עליהם חומר הגנה כמו לכה או אפילו שמן מנוע שרוף כדי לשמור עליהם מנזקי מזג האוויר למי שמאחסן במחסן סגור אז אין חובה.

***צורת העלייה לרמפה תתבצע בדרך הבאה-נגיע לשטח מישורי,נעצור את הרכב עם ההגה ישר,נמקם את הרמפות בצורה ישרה למול הגלגים הקדמיים ונתחיל לטפס,נספור 4 מדרגות ולאחר מכן נעצור,מטרת הספירה היא כדי שלא ננסה להמשיך להתקדם כשנגיע לסטופר.

עכשיו כמו שהבטחתי מצורפות התמונות שבהן רואים את הרמפות בפעולה ולאחר מכן מנוחה בבגאז'.

***זה המקום לציין-***אחריות השימוש והעבודה בעזרת הרמפות באחריות המשתמש בלבד וכל נזק ישיר/עקיף שיגרם הוא על אחריותכם האישית*** תעבדו בזהירות ובחכמה בהצלחה!!!

המדריך נכתב על ידי עומר ברוך

תגובה 1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *