תפריט סגור

מיצובישי ספייס סטאר 2014 – החלפת מצתים (פלאגים)

הרכב:

מיצובישי ספייס סטאר שנת 2014 מנוע 1.2 ל', דגם מנוע 3A92
לפי ספר הרכב מחליפים פלאגים אירידיום באוטו הזה כל 100 אלף ק"מ או 5 שנים, המוקדם מביניהם.

חלפים

3 פלאגים אירידיום, אני השתמשתי ב- Denso IKH20TT
הפלאגים המקוריים ברכב הזה הם NGK DILFR6A11 אבל הם עולים יותר מפי 2 מהדנסו ומהתעניינות ברשת אין להם באמת עדיפות, ודנסו היא חברה ותיקה, איכותית וידועה. הפלאגים ששמתי מקבילים במק"ט שלהם למקוריים.

כלים דרושים

בוקסה 10 מ"מ עם מאריך.
בוקסה עמוקה 16 מ"מ עם מאריך. אם יש בוקסה מגנטית זה מעולה, אם לא אפשר להסתדר בלי.
ידית ראצ'ט: אני השתמשתי בידית ראצ'ט 1/4" עם הבוקסה 10 וידית 1/2" עבור הבוקסה 16 כי זה הסטים שיש לי, ניתן להשתמש גם בידית 3/8" עבור שתי הבוקסות.

העבודה

חשוב – להתחיל את העבודה כאשר המנוע קר, כלומר אם אנחנו אחרי נסיעה אז נחכה ולא נתחיל ישר, אם ההחלפה היא חלק מטיפול כללי באוטו אז בינתיים נעשה דברים אחרים של הטיפול.
נפרק את הצינור כניסת אוויר למסנן אוויר:
נפתח את הבורג שבתמונה עם בוקסה 10 מ"מ. הבורג נמצא קצת מעל הפקק מילוי שמן מנוע

נוציא את הצינור, נשחק איתו קדימה-אחורה ונוציא לכיוון שמאל.

נפרק את בית מסנן האוויר:
נפתח את שני הברגים שבתמונות עם בוקסה 10 מ"מ, אחד מאחורי הבית מסנן ואחד משמאלו, לבורג שמאחורה נצטרך מאריך.

נרים את בית המסנן, נשחק קצת קדימה-אחורה וימינה-שמאלה ונרים למעלה, הוא יושב עם מן פין-קליפס באמצע הבית בתוך תושבת ואמור להשתחרר. הוא לא יורד לגמרי אלא תלוי בצורה משוחררת עכשיו שזה מספיק כי זה חושף לנו את הגישה לפלגים.

נוציא את צמות החוטים מכל אחד משלושת הכוילים (סלילי ההצתה): נלחץ על חלק הפלסטיק העליון ונמשוך החוצה. כל אחת מהצמות באורך המתאים לכויל אליו היא מחוברת לכן אי אפשר להתבלבל כשנחבר חזרה.

נוציא את הכוילים:
נפתח בורג שמחבר כל כויל, עם בוקסה 10 מ"מ

נמשוך כל כויל החוצה.

הערה: ממה שידוע לי איך חשיבות לחבר בחזרה כל כויל לאותה בוכנה שממנה יצא או לבוכנה אחרת, אני בכל מקרה החזרתי כל כויל לאותה בוכנה.
הערה 2: אפשר לפתוח ולהוציא את הכוילים כל פעם אחד, להחליף את הפלאג ולהחזיר, ככה נשמור שלא יגיע אבק או לכלוך לתוך הצילינדר (כשמוציאים את הפלאג פנים הצילינדר נשאר חשוף), אני הוצאתי את כל הכוילים ואת הפלאגים כל פעם אחד ושמתי מטלית מעל כל פעם, לא בטוח שזה נחוץ אבל ליתר בטחון.

נוציא את הפלאג הישן: את הבוקסה הארוכה 16 מ"מ עם המאריך נכניס לפתח בצילינדר, נלביש על הפלאג, נפתח את ההברגה ונוציא. אם הבוקסה מגנטית אז כשנפתח את הפלאג עד הסוף הפלאג ייצא ביחד עם הבוקסה. אם היא לא מגנטית אז כשנפתח עד הסוף נוציא את הבוקסה, נלביש את הגומי של הכויל על הפלאג וכך נוציא אותו.

נכניס ונבריג את הפלאג החדש: כמו בסעיף הקודם, אם אין בוקסה מגנטית נלביש את הכויל על הפלאג החדש, נכניס אותו פנימה, נבריג קצת כשהוא על הכויל שהפלאג ייתפס בתבריג (לשים לב לא להפעיל מאמץ, אם זה לא מתברג חופשי בשלב זה כנראה שזה לא התיישב טוב על ההברגה), אח"כ נוציא את הכויל ונסיים להבריג עם בוקסה 16 מ"מ עם המאריך. מומנט הסגירה הדרוש לפי הספרות הוא 22 Nm, הכי מדוייק יהיה להשתמש בידית מומנט לסגירה, אם אין אז צריך לסגור מאוד ברגש ולא חזק מדי. לצורך השוואה, מומנט הסגירה הדרוש לבורג ריקון השמן הוא 39 Nm שזה כמעט כפול.
נחליף את שאר הפלאגים באותו אופן ונחזיר הכל כמובן בסדר הפוך לפירוק.
נניע את האוטו ונוודא שאין רעשים או רעידות בטורים בהנעה ובנסיעה.

המדריך נכתב על ידי יבגני זרצקי

תגובה 1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *