תפריט סגור

סובארו B3 2009 – החלפת מעצורי / צירי דלתות אחוריות

כבר הרבה זמן הדלתות האחוריות לא נשארות פתוחות. אם לא מחזיקים אותן הן נסגרות בלי לעצור אפילו קצת
זה קורה בגלל שהציר שעליו הדלת נוסעת נשחק עם הזמן ונהיה שטוח יחסית. קצת קשה לראות את זה בעין אבל לאחר ההחלפה השינוי משמעותי ומורגש מאוד

המקט של הצירים הוא 62124FG001 והוא זהה לשתי הדלתות כלומר אין משמעות לדלת שמאל או ימין. הצירים הוזמנו מ-partsouq בעלות של 200 כולל משלוח (שניהם ביחד). אגב, מקט ציר דלת קדמית- 62302FC003
כלים נדרשים:
רצט ובוקסה 10
מברג פיליפס
מברג שטוח
בנוסף כדאי מאוד להזמין מראש פלסטיקים לדיפון של הדלת כי תמיד יש כמה שנשברים. בנוסף אצלי נשבר כיסוי הפלסטיק שליד החלון אז למקרה שיישבר אצלכם, המקט של השמאלי 94251FG050 ושל הימני 94251FG040
פלסטיקים לדיפוני הדלתות אפשר למצוא באליאקספרס. שמתי לכם תמונה של החיפוש, זה עדיף על פני קישור שכנראה לא יעבוד מתישהו במרוצת הזמן:

נתחיל בשלבי ההכנה לפני פירוק הדלת:
נוציא את מכסה הפלסטיק שליד החלון ונתפלל שלא יישבר. הוא יוצא ע"י משיכה מהחלק העליון שלו וצריך להשתמש בלא מעט כוח, בנוסף למשוך קצת הצידה כי יש מגרעת שתופסת. צילמתי גם את הצד האחורי כדי שיהיה ברור:

שלב הבא. חושפים את מיקומי ברגי הפיליפס ע"י הרמת כיסוי הפלסטיק הקטן עם מברג שטוח. פותחים אותם כמובן ושמים בצד:

לאחר שפתחנו את בורג המנגנון של החלון, צריך להוציא את הפלסטיק שלו החוצה. הוא מחובר די חזק ע"י קליפסים שיוצאים במשיכה. יש בצד הקדמי שלו רווח קטן, תדחפו לשם את המברג השטוח ותרימו בזהירות כדי לנתק את הקליפסים. אני מעדיף להרים קצת עם המברג השטוח עד לרמה שאוכל לתפוס עם האצבעות, ולתת לרגש בידיים לעשות את שאר העבודה. להרים תוך כדי הפעלת כוח מתון עד ששומעים את הקליק של ניתוק הקליפס הראשון ואז עוברים הלאה לאורך הפנל עד שהכל בחוץ.
לאחר מכן תנתקו את הקונקטור ע"י לחיצה ומשיכה עם מברג שטוח (סימנתי בתמונה את איזור הלחיצה) ותוציאו את ברגי הפיליפס שהתגלו:

זהו. דיפון הדלת מוכן לפירוק. תכניסו את האצבעות באיזור התחתון שלו איפה שיש רווח בין הדיפון לדלת (אתם תרגישו עם האצבעות), ותמשכו בצורה מתונה עד שתשמעו קליפסים ראשונים מתנתקים, וכמו בניתוק הפאנל של החלון תמשיכו עם האצבעות לרווחים החדשים שנוצרו כתוצאה מניתוק הקליפסים עד שהכל מנותק. הדיפון יוצא במשיכה כלפי מעלה, שימו לב שהוא נשאר מחובר לכבלים של נעילת הדלתות אז תמצאו מקום להשעין עליו את הדיפון. אני השענתי על ארגז הכלים:

הכבלים של נעילת הדלתות. לא להפעיל יותר מידי לחוץ עליהם:

עכשיו צריך להפריד את דבק הניילון שמגן על הדלת ולחשוף את האיזור שממנו נוציא את הציר. הדבק הזה מתנתק במשיכה, אל תדאגו לגבי ההחזרה שלו הוא מתחבר חזרה יפה. מצרף תמונה של האיזור שצריך לחשוף:

וסופסוף, אפשר להוציא את הציר החוצה. לוקחים רצ'ט ובוקסה 10 ומבריגים החוצה את הבורג ושני האומים שתופסים אותו:

מתמרנים אותו החוצה דרך החור שחשפנו בדלת, מכניסים את החדש וזהו מרכיבים הכל בסדר הפוך.

בהצלחה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *