תפריט סגור

מדריך החלפת מסרק הגה דייהטסו סיריון

מדריך החלפת מסרק הגה לדייהטסו סיריון 2008:

 

ראשית חשוב לדעת שמסרק ההגה בסיריון הוא נק' תורפה, כמעט כל סיריון מהשנים הללו עברה החלפה או שיפוץ של חלק זה.

למה החלפתי?

 חופש שהורגש בהגה ותקתוקים שנשמעו כאשר מסובבים את ההגה ימינה ושמאלה מהר בעמידה.

איך ניתן לאבחן?

  • בדיקת חופשים בחלקי המתלה ובזרעות הגה על מנת לשלול רעשים/חופשים משם.

קישור טוב לסרטון המדגים בדיקה זו-

https://youtu.be/xKEAQWUxUVo

 

  • אם החופש והרעש אינם נובעים ממקור אחר, נבצע בדיקה זו:

להגביה את הרכב כאשר הגלגלים עדיין במגע מעט עם הכביש (על מנת שיהיה עומס על המסרק) כאשר אחד שוכב מתחת לרכב והשני משחק בהגה ימינה ושמאלה אם התקתוקים מורגשים מאזור המסרק  ככל הנראה שהוא תקול.

 

איך זה בא לידי ביטוי אצלי?

התקתוקים אכן נשמעו מאזור המסרק ובנוסף בנסיעה הורגש שיש מעט חופש בהגה (ההגה לא מגיב לתנודות קטנות ימינה ושמאלה, יש הגדרה ליצרן כמה ס"מ החופש הזה תקין)
.

לכן הוחלט להחליף את החלק, חשוב לציין שבדייהטסו אין כמעט להשיג חלקים מקוריים ולמרות חיפוש די נרחב מצאתי מסרק מתוצרת סין

אם המסרק שלכם מקורי כדאי לשקול אפשרות לשיפוץ, יש מקומות שמתעסקים בזה, לא יודע לאמוד מה יחזיק יותר אך המחיר דומה.

 

כלים נדרשים לטיפול:

  • מפתחות רינג או ראצ'ט במידות, 10,12,14,17 מ"מ
  • מאריך לראצ'ט (1/2) באורך של 45 ס"מ לפחות
  • מפתח רינג ראצ'ט עם מפרק במידה 14 מ"מ
  • לום
  • מעט גריז
  • פטיש או חולץ תפוחים
  • פלייר פטנט (לא חובה)

 

שלבי העבודה:

יש לבצע עבודה זו בעזרת חבר כיוון שיש צורך בשני אנשים על מנת לפרק את המסרק, בנוסף חשוב שבמהלך ההחלפה ההגה יהיה ישר.

  1. הגבהת הרכב, פירוק גלגלים ותפוחים- פתיחת גוז'ונים (אומי) הגלגלים הקדמיים והגבהת הרכב על בוקים (גבוה ככל הניתן) בצורה בטיחותית, פירוק הגלגלים והצבת תחת הרכב, ופתיחת האום של תפוחי ההגה (17 מ"מ), נשלוף את התפוחים מהנאבה, בעזרת חולץ ייעודי או פתיחת האום כמעט עד הסוף ודפיקה מלמטה עם פטיש.

 

  1. שחרור החבקים- יישור ההגה, אם יש אפשרות לקבע אותו- מה טוב, נתחיל בפתיחת הברגים של החבקים המקבעים את המסרק לגוף הרכב, יש חבק מכל צד כל אחד מהודק בשני ברגים, ישנם שתי אפשרויות להגיע לברגי החבקים:

אפשרות ראשונה:(האפשרות העדיפה)-היא להגיע מלמעלה (מאזור המנוע עם מאריך ארוך (מינימום 45 ס"מ) ברך ובוקסה 14 מ"מ, כאשר אחד מעביר את היד מאזור הגלגל (מהגלגל לכיוון המסרק) לכיוון החבק ומייצב את הבוקסה לבורג והשני מסובב מלמעלה.

קישור לסרטון המדגים אפשרות זו:

 

אפשרות שנייה: להגיע מהצד של הגלגל לחבק ולפתוח את הברגים באמצעות מפתח רינג סגור, ולהמשיך את הפתיחה עם רינג ראצ'ט עם מפרק כיוון שהגישה מצומצמת מאוד, ניתן גם לפרק את הגומייה של הזרוע הגה בשביל שתהיה יותר גישה, האפשרות הזאת יותר ארוכה ומסורבלת בגלל הגישה המצומצמת מאוד. אנחנו עשינו לפי האפשרות השנייה ובדיעבד הבנתי שהאפשרות הראשונה הרבה פחות מסורבלת.

 

  1. שחרור המוט המתחבר להגה- אחרי שהחבקים משוחררים בשני צידי המסרק, ניכנס לרכב ונפרק את מכסה המתכת הנמצא מתחת לדוושות, בעזרת בוקסה 10 מ"מ

כשנפתח נחשוף את המפרק המחבר בין המסרק להגה, בשלב זה חשוב לוודא שההגה מיושר היטב (אם ניתן לקבע אותו בדרך כל שהיא עדיף) ונפתח רק את הבורג התחתון של המפרק (14 מ"מ).

 

  1. שחרור המסרק- לאחר שפתחנו את הבורג התחתון והחבקים משוחררים, אחד ייכנס מתחת לרכב וינסה למשוך את המסרק כאשר השני ינסה לעזור בחליצה עי ידי דחיפת המסרק כלפי מטה בעזרת לום, הוא אמור לצאת יחסית בקלות.

 

  1. שליפת המסרק- אנחנו שלפנו אותו מצד ימין יש מנח מסוים שרק ככה הוא יוצא, צריך לשחק עם הזוויות עד שהוא ייצא, מצ"ב תמונה של המנח.

 

  1. השוואת מסרקים- אחרי שהוצאנו את הישן נשווה אותו עם החדש נוודא שהגודל זהה,

    אמור להיות סימון על החלק שמתחבר להגה של המסרק החדש שמסמן את הכיוון הישר על המוט עצמו ועל המסב

צריך לוודא שהסימונים הנ"ל נשארים אחד מול השני במהלך ההתקנה, בנוסף ניתן לחבר פלייר פטנט למסרק הישן על החלק שמתחבר להגה ולנסות לחוש את החופש (אצלי הורגש).

 

  1. פירוק והרכבת התפוחים-נפרק את התפוחים מהמסרק הישן ונספור סיבובים בלי להזיז את האום בקצה ונמדוד בעזרת קליבר או קרטון וטוש (ניתן לראות בסרטון) את המרווח בין האום של התפוחים לסוף המוט הברגה ונסובב את האום במסרק החדש עד שנגיע לאותו מרחק בין סוף המוט הברגה לאום, נבריג את התפוחים ועל פי מספר הסיבובים שספרנו מקודם (לא תמיד זה יוצא מדויק כי לא תמיד ההברגות הם אחד לאחד).

קישור לסרטון:

 

  1. הרכבת המסרק החדש- נחזיר את המסרק באותה צורה שהוצאנו, יש צורך לשחק שוב עם הזווית הכנסה על מנת שהוא ייכנס, לאחר מכן אחד ייכנס לרכב ויכוון את השני בכדי להכניס את המוט למפרק, בשלב זה מאוד חשוב שהמסרק יתחבר כאשר ההגה ישר, אם הגריז ירד מהחלק של המסרק המתחבר למפרק ניתן להוסיף מעט, את המוט שמתחבר למפרק יש להכניס עד אשר נזהה שהחור חלול לגמרי, הבורג אמור להיכנס בין שני החלקים המשוננים

נהדק את הבורג (12 מ"מ) ונסגור את הקופסת מתכת (10 מ"מ), נהדק את הברגים של החבקים (14 מ"מ) משני הצדדים (בעדיפות מלמעלה).

 

  1. הרכבת התפוחים על הנאבות- נוודא שהתפוחים מהדקים היטב עם האום נרכיב אותם חזרה על הנאבה, נהדק (17 מ"מ).

 

  1. וידוא סגירה- נעבור שוב על כל הברגים לוודא שהדקנו הכל, נרכיב חזרה את הגלגלים והאומים (גוז'ונים), נוריד את את הרכב ונהדק את הגוז'ונים (100 NM).

 

 

  1. נבצע כיוון גלגלים (פרונט).

 

  1. מומלץ לפנק ולהתפנק בסיום העבודה!

 

 

כתב את המדריך: הלל לישע / Hillel Lischa

העבודה נעשתה בשיתוף פעולה עם דוד מזל / David Mazel

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *