תפריט סגור

סוזוקי איגניס 2006 – החלפת שמן, מסנן שמן ומסנן אוויר

סוזוקי איגניס 2006 M1 דגם חמש דלתות

M13A דגם מנוע
גיר פלנטרי

אהלן חברים, אני אסביר ראשית למה החלטתי לטפל ברכב, הרכב המדובר הוא הרכב של אחותי התאומה, שרכשה את הרכב מאדם שקצת לא שיתף יותר מדיי מה עבר על הרכב, לאחר ששמעתי את זה אמרתי לה שחייבים לעשות מהר יישור קו לרכב, מסתבר שבלמים היא היתה מספיק חכמה לבדוק (וגם להחליף – אבל במוסך אז קצת באסה) ואת השאר לא, אז אמרתי לה – בואי נחליף שמן, פילטר שמן ופילטר אוויר, מה יכול להיות. וככה נולד המדריך הזה. את הפלאגים לא היינו צריכים להחליף כי הם דיי חדשים והם מאירידיום לדגם מנוע הזה ככה שגם יש להם עוד תוחלת חיים ממושכת עד להחלפה.

הערת העורך – הייתי מבצע גם החלפה של נוזל בלמים שכן מנסיוני רובם לא מחליפים ויש להחליף כל שנתיים

שימו לב שבעת ביצוע טיפול יש מגוון בדיקות שיש לבצע. מוזמנים לקרוא מה עושים בטיפול לרכב

רמת קושי – מתחיל.

דרושים הכלים הבאים – מפתח פילטר עכביש לפילטר שמן, בוקסה 14מ"מ לבורג ריקון שמן, זוג בוקים לעבודה בטיחותית, משפך לשמן, כלי ריקון לשמן המשומש.

חומרים

שמן 10-40 חצי סינתטי (הערת העורך, ננליץ לעבור ל- 5w40 סינטטי מלא)
פילטר שמן מקורי
פילטר אוויר (מקורי או חברה איכותית כמו mann/mahle)

מהלך העבודה:

1) מוציאים את המדיד שמן מהמקום, מרימים את הרכב על בוקים לעבודה בטיחותית – שימו לב לא להיכנס מתחת לרכב שלא מוחזק על ידי בוקים! ג'ק בלבד אינו בטיחותי!

2) .מסובבים קצת את פילטר השמן בלי להוציא אותו (אפשר עם המתאם עכביש ואם פעם שעברה אתם סגרתם אפשר לנסות עם הידיים), כדי לבדוק שלא ניתקע עם פילטר תקוע למקרה שנרוקן את השמן ולא נצליח להחליף פילטר.

3) ניגשים לבורג ריקון השמן (בתמונה), פותחים עם בוקסה 14מ"מ, מוודאים קודם לכן שיש כלי שיקבל אליו את השמן המשומש, ונותנים לו כמה דקות לסיים את כל הריקון לתוך הכלי.

4) לסגור את הבורג ריקון באמצעות הבוקסה 14מ"מ, מומלץ להחליף שייבה אם אתם מרגישים שהיא עייפה ואפילו לא רק – בהתחשב במחיר הפעוט שלה.

5) להחליף פילטר שמן – להוציא את הפילטר הישן עם מתאם העכביש ולתת לשמן המשומש ליפול לתוך הכלי ריקון, לפתוח את הפילטר החדש מהניילון, לשמן לו את הפייה עם קצת שמן כדי שלא תברח הגומיה בסיבוב, למלא אותו קצת ולהכניס, לא חייב לחזק יותר מדי בהגזמה ואפשר לעשות את זה גם ידנית אם מפועל מספיק כוח.

מיקום פילטר השמן:

מילוי פילטר השמן החדש ושימון הגומיה:

6) למלא שמן חדש בעזרת משפך. מתאו כ-3 ליטר.
סגרו את פתח המילוי והמדיד. הניעו את הרכב לכ-2-3 דקות. בדקו שאין נזילות מבורג הריקון או מפילטר השמן. אם לא דוממו מנוע.

7) הורידו את הרכב מהבוקים. המתינו מספר דקות, בדקו מפלס שמן בעזרת המדיד, במידת הצורך הוסיפו עוד. שימו לב לא לעבור את המקסימום.

8) לפתוח את הקליפסים של איפה שיושב הפילטר אוויר, לזהות את המגרעות שישנם על הפילטר שמאפשרות לו לשבת בתוך המיקום שלו בתנועה הנכונה, ולהחליף עם הפילטר אוויר החדש שקנינו.

הפילטר הישן:

הפילטר החדש:

זהו זה, מקווה שהיה מובן. בהצלחה 🙂

המדריך נכתב על ידי ניצן פרי

3 תגובות

  1. דוד

    תודה רבה על המדריך
    כדאי גם לציין שכדאי ליסוע עם הרכב מספר דקות לפני הריקון של השמן כדי שהוא יהפוך לנוזלי יותר

  2. עמי

    תודה רבה. שאלה, איפה אפשר להשיג מתאם עכביש והאם זה ספציפית לפילטר הזה או אוניברסאלי? ואיפה ניתן לזרוק/להיפטר מהשמן הישן?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *