תפריט סגור

הונדה סיויק 99 – החלפת בולמים וזרועות ייצוב אחוריים

פרוייקט החלפת בולמים וזרועות ייצוב אחוריים סיוויק .99 הבולמים היו גמורים והזרועות ייצוב חרקו בכל קפיצה. הבושינג היה קרוע כולו. אישית אני לא משתמש בטורק, אחרי המון שנים כמכונאי מטוסים אני עם רגש בידיים. למי שאין רגש או בלי ניסיון, מומלץ להדק את הברגים והאומים עם טורק.

 

1. ראשית כמו שכולם מכירים, להגביה את הרכב ולאבטח אותו עם בוקים. כמובן פירוק גלגל ומתחילים בעבודה.

2. ראשית מפרקים את הזרוע ייצוב ע״י בוקסה 14 מ"מ, פירוק 2 ברגים פנימיים שמקבעים את הזרוע לגוף פירוק בורג המחבר את הזרוע למשולש

 

3. פירוק זרוע תחתונה כדי לפרק את הבולם – 2 ברגים משושים 14 מ"מ

4. שחרור בלבד של בורג שלישי של זרוע תחתונה כדי להסיט את הזרוע כלפי מטה ללא התנגדות כדי שנוכל לשלוף את הבולם כלפי מטה.

5. לאחר שהבולם מפורק כולו בחלקו התחתון יש לפרק 2 אומים צדדיים 14 מ"מ עם בוקסה עמוקה.

האום השני קצת מוסתר.

האום שמוקף בעיגול שומר על הקפיץ נעול בתוך הבולם, אין לפתוח את האום הנ"ל ללא כיווץ הקפיץ עם מכווצי קפיצים

6. כך נראה הבולם עם הקפיץ שמפורק מהרכב.

7. השלב הבא הוא להרכיב על הקפיץ מכווצי קפיצים ולכווץ את הקפיץ עד אשר מרגישים שהקפיץ בוודאות משוחרר בתוך הבולם ויש משחק מעלה ומטה.

אזהרה! הקפיץ נמצא בלחץ גבוה מאוד בתוך הבולם יש להשתמש במכווצים אך ורק למי שמכיר את העבודה, כיווץ לא נכון או נעילה לא מלאה של המכווץ על הקפיץ, יכול לגרום לקפיץ לעוף ולפצוע קשה ואף לגרום למוות בעת פתיחת ראש הבולם.

8. לאחר שוידאנו שהקפיץ משוחרר בתוך הבולם, יש לפתוח את האום של ראש הבולם עם רינג/ רינג ראצט 17 מ"מ ולתפוס קונטרה את המוט של הבולם- יש כמה סוגים של בולמים. אצלי הקונטרה מתבצעת עם ביט אלן בתוך המוט. יש בולמים שהקצה שלהם משוייף וניתן לתפוס אותו עם ג'בקה.

הערה: בתחילת העבודה יש לרסס 40WD על האום ולתת לחומר לעבוד לפחות 15 דקות. בעת פירוק הראש בולם השמאלי אצלי, בגלל שהאום הייתה כולה חלודה. הקדח לביט אלן נשחק כולו והוא הסתובב על ריק, לא היה ניתן לתפוס קונטרה. נאלצתי לחתוך את האום עם דיסק.

9. לאחר שהוצאנו את הקפיץ מהבולם הישן יש להרכיב חזרה את כל הדיסקיות לפי הסדר הנדרש.

10. לאחר שהרכבנו הכל חזרה כולל הקפיץ. יש למקם את החלק התחתון של הקפיץ במגרעת המיועדת בתחתית הבולם. השלב הבא הוא להדק את האום. בדומה לפירוק, גם בהרכבה נדרש לתפוס את מוט הבולם עם קונטרה לפני הידוק האום. בבולמים החדשים היה ניתן לתפוס את המוט עם ג'בקה. יש להדק אך לא עד הסוף, לפני נעילה סופית של האום, יש להרכיב חזרה את הבולם לרכב ולכוון כך שיתאים לקדחים של 2 האומים בחיבור העליון ושיתאים לכיוון בחיבור בחלק התחתון. לאחר שוידאנו שהכיוון נכון, יש להדק סופית את האום בראש הבולם.

11. לאחר שהכל סגור כנדרש ניתן לשחרר את מכווצי הקפיצים. הבולם מוכן להרכבה על הרכב.

12. לפני ההרכבה של המכלולים מומלץ לנקות את האיזור מהבוץ שהצטבר במקום

13. ראשית יש להרכיב את הבולם בחלקו העליון עם 2 אומי 14 מ"מ (בוקסה עמוקה)

14. הרכבת זרוע ייצוב- הידוק 2 ברגים המחברים את הזרוע לגוף. את הבורג המחבר את הזרוע למשלוש יש לסגור אך לא להדק סופית.

15. השלב הבא הוא לחבר את הבולם בחלקו התחתון אך לא להדק סופית עכשיו כל הזרוע התחתונה בלחץ כלפי מטה, כדי לחבר אותה למשולש, יש להשתמש בג'ק על מנת להרים אותם כלפי המשולש ולאחר ההצמדה יש לסגור את הבורג.

16. לאחר חיבור הבורג האחרון, לא להוריד את הג'ק. במצב שהג'ק עדיין לוחץ את הזרוע, יש להדק את כל הברגים סופית. כל הברגים שפירקנו אמורים לנעול את התותבי הגומי )בושינגים( בזווית הזאת. אם נהדק את הברגים סופית ללא הג'ק, התותבי גומי ינעלו בזווית הלא נכונה ויהיה עליהם לחץ תמידי שנוריד את הרכב מהבוקים, מה שיגרום לבלאי מואץ וקריעתם תוך זמן קצר. כמובן לא לשכוח להדק את הבורג הפנימי של הזרוע התחתונה

הכל מורכב סופית.

 

המדריך נכתב ע״י שניר אושרי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *