תפריט סגור

החלפת גומיות ציריה (גרמושקות) יונדאי גטס

היום ביצעתי החלפה ל 2 הגומיות בפעמוני 2 הציריות היות והיו קרועות לגמרי. הגומיות הפנימיות היו במצב מצוין ולכן לא הוחלפו. התהליך תועד במלואו. מקווה שתיהנו ותיישמו בעצמכם.
לפני הכל הנה לו הגלגל. בגלגל ישנו באמצע את האום המרכזי שאותו יש לשחרר מעט לפני שמרימים את הרכב באויר כדי שיהיה קל יותר בהמשך. את האום שיחררתי ע"י ידית כוח ובוקסה 32 ומוט מאריך:

לאחר ששוחרר מעט האום המרכזי ניתן לפתוח מעט את בורגי הגלגל ואז להרים את הרכב ובאויר כבר להסיר את הגלגל וגם את האום המרכזי ששיחררנו בהתחלה:

הנה רואים בבירור את הגומייה הקרועה גם בגלגל השני אותו הדבר:

מתחת לצירייה נימצא המשולש. ממש מתחת לפעמון הצירייה ישנו תפוח המשולש שמיתחבר אל הנאבה. יש להסיר את האום המסומן:

לאחר הסרת האום ניתן לנתק את תפוח המשולש מהנאבה. זה לא תמיד הולך בקלות אבל הדרך הנכונה והקלה ביותר היא לרסס ספריי חלודה סביב הבורג של התפוח שייכנס ממש בהברגה ולתת כמה מכות פטיש גם כן נדיבות מסביב לתפוח איפה שהבורג שלו ניכנס. לאחר מיכן מכניסים מוט ארוך של לפחות מטר וחצי בין המשולש למרכב, נישענים מעט על המוט, והמשולש בשנייה יירד למטה וייתנתק מהנאבה. פה בתמונה שמתי את המוט אחרי השימון והדפיקות פטיש (בגלגל השני אבל זה אותו רעיון בשניהם):

תפוח המשולש נותק ומרגע זה אנו יכולים להזיז את הנאבה עם כל הבולם לאן שאנחנו רוצים כדי שיהיה נוח בהמשך לשלוף את הצירייה אחוצה. על הדרך ניתן לראות שניתקתי גם את תפוח ההגה גם כן מהנאבה על מנת שיהיה לי יותר חופש תנועה:

עכשיו הגיע הרגע לניתוק הצירייה מהגיר. בכניסה לגיר ישנו קרדן שלתוכו ניכנסת הצירייה. אנו ננתק את בנד המתכת שבתמונה שמהדק את גומיית הצירייה הפנימית אל הקרדן:

מייד עם הסרת הגומייה מהקרדן הצירייה כבר תישלף לה מעצמה:

אותו הדבר גם בצירייה שבצד השני. והנה להם 2 הציריות על שולחן הניתוחים מוכנים לעבודה:

והנה הקרדן שמחובר לגיר וערום לו כביום היוולדו:

עכשיו על השולחן צריך להסיר את כל הבנדים שקיימים שמחזיקים גם את הגומיות וגם את המישקולות. בצירייה העליונה מה שניראה בתמונה זה מישקולת:

לאחר הורדת כל הבאנדים זה הזמן להתחיל להפשיט את הצירייה. ניגשים לקצה שלה שמתחבר אל הגיר ובה נימצאים מייסבים שיוצאים כחתיכה אחת ברגע שמסירים את טבעת האבטחה המסומנת בחץ הצהוב:

לאחר הוצאת המייסבים פשוט משחילים דרך הקצה את כל הגומיות והמישקולות עד לפעמון הצירייה שהוא יישאר עדיין מחובר. על השולחן החלקים פרוסים להם במסודר:

זה הזמן להרכבה של הגומיות החדשות. הכנתי לי מזרק מלא בגריז שאיתו מילאתי את פעמוני הצירייה הייטב:

הנה הפעמון שטוף הגריז:

והנה הגומייה החדשה כבר עליו מהודקת הייטב:

ואז המישקולת שסימנתי לי היכן הייתה ממוקמת בדיוק לפני ההורדה למען הסר ספק:

והחלק המסיים עם סגירה של טבעת האבטחה ומריחה נדיבה של גריז:

זה הכל חברים. את ההרכבה לא היה צורך להמחיש כי זה פשוט אותו הדבר מהסוף להתחלה.
עלות החלקים:
2 גומיות פעמון צירייה – 25 ש"ח.
גריז – 15 ש"ח.
2 בנדים מתכת – 10 ש"ח.
והרבה מאוד כייף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *