תפריט סגור

סובארו B3 2009 – ניקוי מצערת

הרכב: סובארו B3 שנת 2009 מנוע 1500 אוטומט דגם מנוע EL154

אציין שלא ניקיתי מצערת בשל בעיות כלשהן, אלא סתם בשביל התרגול (התהליך בוצע כשהייתי יחסית חדש בתחום)
המצערת לא עברה ניקוי מעולם ברכב הזה (9 שנים ו 105K)

כלי עבודה:

בוקסה 10, מאריך, מברג שטוח, ספריי קרבורטור / ספריי לניקוי בלמים, נייר סופג

מהלך העבודה

מתחילים בפירוק תיבת התהודה, הידועה בשמה רזונטור: משחררים את 2 הבנדים שמחזיקים את צינורות האויר עם מברג שטוח, את 2 הברגים המחזיקים את הרזונטור עם בוקסה 10, ואת 2 הצינורות המחוברים אליו בעזרת שחרור תופסני המתכת שלהם עם היד

עכשיו אפשר לשלוף החוצה את הרזונטור ולהניח בצד, כדי שתהיה לנו גישה למצערת

את המצערת מקיפים 4 ברגים שמחברים אותה לסעפת. נפרק את 4 הברגים האלו עם בוקסה 10, בכדי שנוכל להפריד את המצערת מהסעפת. שימו לב לא לפגוע באטם בין המצערת לסעפת ולא לשכוח להחזיר אותו בהרכבה.

ברווח שנוצר בין המצערת לסעפת נשים סמרטוט או מגבת. כך נוכל להיות בטוחים שהלכלוך שאנחנו מנקים מהמצערת בעזרת הספריי לא יגיע לסעפת. אפשר לא לרסס ישירות על המצערת אלא על נייר סופג, ואיתו לנקות. בגלל הגישה הלא נוחה, ניקיתי כמה שיכולתי עם נייר סופג ולאן שלא הגעתי ריססתי ישירות

השלב הבא הוא פתיחת הפרפרית של המצערת. כדי לפתוח את הפרפרית מישהו צריך להיכנס לתא הנהג, לפתוח סוויץ' שלב אחד לפני הנעה (לא מניעים!) וללחוץ עד הסוף על דוושת הגז. הלחיצה פותחת את הפרפרית. לחילופין אפשר לקחת מוט ובעזרת מושב הנהג ללחוץ איתו את הדוושה, ככה לא צריך עוד בנאדם. הנה הפרפרית במצב פתוח:

לוקחים חתיכת נייר סופג, מרססים אותה בספריי ומתחילים לנקות (מחליפים כל כמה זמן כשהנייר משחיר). לחזור על זה כמה פעמים עד שעוברים על כל בית המצערת בנקודות המגע עם הפרפרית, גם מקדימה וגם מאחורה (בחיבור עם הסעפת), וגם על שולי הפרפרית מקדימה ומאחורה. שימו לב לא ללחוץ על הפרפרית בזמן הניקוי. זכרו שמה שמעניין הוא ניקוי נקודות המגע של הפרפרית עם בית המצערת ולא הפרפרית עצמה (מלבד השוליים שלה). ככה היא נראתה לאחר הניקוי:

לאחר שסיימנו לנקות אנחנו צריכים לנתק לכמה דק' את המינוס מהמצבר כדי לגרום למחשב ללמוד אותה מחדש.

כדי לחסוך בזמן נתחיל בניתוק המינוס, ובנתיים נרכיב הכל בחזרה בסדר הפוך לפירוק. כשנסיים נחבר חזרה את המינוס ונניע את הרכב.
ניתן לרכב לעבוד כמה דקות בלי לגעת בגז ובלי להדליק מזגן.

בהצלחה!

המדריך נכתב על ידי ארז אהרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *