תפריט סגור

החלפת קופלונג (שינן) הגה בקיה פורטה 2011 (מתאים לרוב הגדמים של יונדאי וקיה)

החלפת קופלונג הגה בקיה פורטה 2011 (מתאים לרוב הגדמים של יונדאי וקיה)

– מתניעים את האוטו מסובבים את ההגה רבע סיבוב ימינה מוציאים בורג בצד ימין ואותו הדבר עם הבורג בצד השני ועוד בורג אחד שנמצא ליד ידית הכיוון גובה ההגה

– מחזירים את ההגה למרכז, מכבים את האוטו ומוציאים את הקוטב השלילי של המצבר. חשוב מאוד לנתק את המצבר שלא תקבלו כרית אוויר לפנים!

– מסובבים את ההגה עד לנעילה ומפרידים בן חיפויי הפלסטיק מאחורי ההגה, חשוב לשים לב שלא מושכים חזק מידיי שלא ישברו הקליפסים בחלקים. משחקים ולוחצים בעדינות על שני החיפויים עד שמצליחים למפרידים בניהם, החיפוי התחתון יוצא ומניחים אותו בצד ואת החיפוי העליון מדביקים עם סרט דביק ללוח השעונים שלא יפריע.

– מוציאים על ידי משיכה את המכסה הראשון של בית הפיוזים, בשביל להוציא את המכסה השני מזיזים את הגומי האטימה של הדלת ומושכים במכסה על מנת שנגיע לשני ברגים המתחבאים מתחתיו ומוציאים אותם.

– מוציאים 2 ברגיי פיליפס נוספים הנמצאים ליד הברכיים ומושכים בעדינות את הדופן מצד ימין ורק אז מצד בית הפיוזים בגלל הקליפסים הנמצאים שם

– מנתקים 3 קונקטורים, את חיבור ה-OBD , מוציאים את הדופן ומניחים אותה בצד.

– מנתקים 7 קונקטורים המתחברים ליחידת ההיגוי, מנתקים את תתי הצמות מהחבקים שתופסים אותם, את הצמה הגדולה שקיבלנו מזיזים לצד הדלת של הנהג.

– מנתקים עוד 3 קונקטורים של מחשב מנוע הגה. יש לשים לב לסדר המוליכים, הכבל vקרוב הוא שחור עם קונקטור לבן, כבל האמצעי לבן עם קונקטור שחור והאחרון קונקטור לבן רגיל עם כמה כבלים.

– מוציאים בורג פיליפס של תעלת אוורור הנמצאת מעל דוושת האצה והעצירה ומניחים אותה בצד.

– (השלב הזה רצוי לבצע שני אנשים) על מנת לקבל גישה טובה למנוע ולקופלונג אנו צריכים להוריד את יחידת ההיגוי ולהניח אותה על מושב הנהג. מוודאים שאין שום כבל שעדיין מחובר או מפריע לתהליך, נוריד את הראש לשטיח ונביט כלפי מעלה, נגלה שני ברגים ליד קיר האש המחזיקים את יחידת ההיגוי ושני אומים הקרובים יותר להגה.

– נשחרר מעט ולא עד הסוף את האומים והברגים, כשנראה שהיחידה מתנדנדת נשחרר את הברגים ליד קיר האש והיחידה תישאר תלויה על לשונית שמחזיקה אותה מאחור ועכשיו ניתן לשחרר את שני האומים שליד ההגה. חשוב מאוד לתמוך ביחידה שלא תיפול ושלא יגרם נזק או פציעה.

– כשכל העסק מונח על הכסא נוציא שלושה ברגי טורקס T25 המחזיקים את המחשב, נוציא אותו כלפי מעלה ונניח אותו בעדינות במקום בטוח.

– נוציא 4 ברגיי טורקס T25 המחזיקים את המנוע. המנוע בדגם הזה מחובר עם חוטי חשמל ולא ניתן להפריד לגמרי את המנוע מיחידת ההיגוי, לכן אנו נחזיק את המנוע ביד אחת ועם היד השנייה נוציא את שאריות הקופלונג. בעדינות, לא למשוך את המנוע יותר מדי החוצה, חלק מהחוטים עדינים. תפעילו אקסטרה ריכוז בשלב הזה.

חשוב לשים לב בעת הוצאת המנוע להוציא קפיץ עם חלק נוסף בצבע נחושת לנקות אותם בעדינות אך לא לנקות את הגריז שעל החלקים. את הקופלונג הישן נוציא עם היד או מברג דק או שפיץ פלייר וננקה את כל האזור עם לחץ אויר או שואב אבק.

– נתקין קופלונג חדש על המקשר שעל המנוע ,נחזיר את הקפיץ ראשון ליחידה ההיגוי ואחריו את חלק הנחושת. נחזיר את המנוע חזרה למקום ,אם לא יכנס יש אפשרות לסובב אותו בעדינות מצד לצד בשביל להתאים את הקופלונג החדש למקשר שעל יחידת ההיגוי ונבריג בחזרה 4 ברגי טורקס.

– ועכשיו סדר ההרכבה הוא מהסוף להתחלה.

שימו לב בהחזרת מחשב ההגה – בעדינות ובזהירות, להביא אותו ממש מעל הקונקטורים ורק אז להוריד למטה. לא לבוא בזווית כדי לא לעקם פינים בקונקטור. אחרי החיבור – להמשיך להחזיק אותו צמוד בזמן שמבריגים את שלושת הברגים שלו

לאחר מכן מכלול ההגה – בהתחלה מחזירים את החלק האחורי שייתפס עם הלשונית, שני אומים ליד ההגה ושני ברגים ליד קיר האש. 3 קונקטורים של מחשב, 7 קונקטורים של יחידת ההיגוי, חבקים של צמת החשמל, חיפוי ליד הברכיים עם 3 קונקטורים ו OBD. שני מכסי קופסת הפיוזים, שני חיפויי הפלסטיק מאחורי ההגה, קוטב שלילי במצבר.

– ברגע זה נסובב חצי סויצ' נחכה כמה שניות ונתניע. נוודא שלא מופיעה נורית אזהרה על לוח השעונים ונסובב את ההגה ונוודא שהסיבוב הוא חלק וללא נקישות.

בהצלחה!

תודה לויטלי רזונטוב על המדריך!

3 תגובות

  1. יוסי

    היי הדפסתי את המדריך וביצעתי בזהירות את הכל מצויין כשחיברתי את המינוס של המצבר בסוף הופיע לי נורה שלesp – בקרת יציבות ואחרי כמה ימים eps של מערכת הגה כח.יש לציין שהרכב אצלי שנתיים ולא היה לי שום בעיה לפני.מה אפשר לעשות? תודה לעוזרים

    • יצחק

      יוסי שלום !
      רציתי לשאול אם צריך כלים מיוחדים , עם סט של ביטים וראשים אפשר להסתדר?
      הסתדרה לך הבעיה ,היה קשר להחלפה ?
      רוצה לעשות את זה לבד אשמח להתייעץ איתך 0529276124 איציק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *