תפריט סגור

דיהטסו שרייד 2000 אוטומט – החלפת תושבת גיר קדמית תחתונה

מדובר בדיהטסו שרייד מבציר 2000 עם גיר אוטומט
החלטתי להחליף את תושבת הגיר הקדמית תחתונה ברכב בעקבות טיפול בבעיה נמשכת של "בעיטות" בגיר בהעלאת הילוכים בעיקר בין הילוך 2 ל-3 ללא לחיצה על הגז יש תחושה שהגיר נבעט קדימה,כל שאר התושבות הוחלפו *במקוריות* ובנוסף הוחלף שמן גיר בהפוגות 3 פעמים,הבעיה לא נפתרה לגמרי אבל התחושה שהגיר יותר יציב. כנראה שיש צורך בשיפוץ גיר מה שלא נראה כמשתלם כרגע במיוחד שהגיר תקין ולא מחליק.
אציין שאין צורך בתמיכת הגיר או הרמתו מכיון שזו תושבת שמרככת תזוזות של הגיר קדימה ואחורה והוא לא נשען עליה.לצערי התושבת היחידה שהייתה בנמצא היא חליפית ברכב הזה נדיר למצוא מקוריות אבל זה עדיף מתושבת קרועה שכבר לא עושה את העבודה.

אז נתחיל…
העבודה היא קלה ופשוטה ולא דורשת ידע מקדים.
הכלים הדרושים לביצוע העבודה:ראצ'ט כניסה 1/2,בוקסה 14,בוקסה 17 (מומלץ 2 אני השתמשתי באחת ארוכה),מפתח פתוח 17,מברג פיליפס,ידית כח(מומלץ),וכמובן התושבת החדשה.

העבודה תתבצע על הגשר התחתון בחלקו הקדמי ממש מתחת לרדיאטור נאתר את האזור ע"י מציאת שני הברגים הגדולים שמחברים אותו לשלדה.אין צורך בפירוק הגשר!
נפרק את כיסוי הפלסטיק שבצד הנהג בעזרת פיליפס ע"י הסרת שני ברגי פלסטיק ונסית אותו הצידה שלא יפריע לנו.
נוכל לראות את האומים שנחשפו לאחר הסרת הברגים והסתת הכיסוי.

בצד השני של הגשר (צד נוסע) נזהה את הברגים שמחברים בין התושבת לבין הגיר,נתחיל בפתיחה ראשונית שלהם עם ידית כח מצד אחד וראצ'ט מהצד השני לתמיכה הסגיר (אומים) לפי הנוחות שלכם.
בבורג שקרוב יותר לפנים הרכב לא הייתה גישה לתמוך עם הבוקסה הארוכה לכן נשתמש במפתח הפתוח לתמיכה.

את הבורג שמחובר לתושבת נפתח פתיחה מלאה ונשלוף אותו החוצה.

השלב הבא הוא להוציא את הברגים שמחברים את התושבת לגשר.

עכשיו אפשר לשלוף את התושבת הקטנטנה שלנו..ניתן לראות שאיך שהוצאתי את התושבת הישנה הגומי הפנימי שלה פשוט נפל הוא לא היה תפוס בכלל כל המעטפת שלו כבר התפוררה.ניתן לראות גם השוואה של חדשה מול ישנה.

לפני שנרכיב את התושבת החדשה נבדוק שהברגים שמחברים אותה לגשר מתברגים כראוי עד סוף ההברגה,כשביצעתי את הבדיקה ראיתי שההברגה פשוט לא תואמת לברגים המקוריים של הרכב(כיאה לתושבת חליפית),לא נותרה לי ברירה אלא לשלוף את הגומי הפנימי של התושבת החדשה ולהעביר אותו לתושבת הישנה ששם ההברגות כמובן תואמות(מקורית),תפסתי את אחד האוזניים של התושבת החדשה בעזרת מלחציים שולחניים ופשוט לחצתי חזק עם שני האגודלים על הגומי הפנימי ושלפתי אותו החוצה.

לאחר מכן נתפוס את התושבת המקורית באותה צורה עם המלחציים(כמובן שהגומי שלה כבר מזמן לא בפנים) נמרח במעט שמן את חלק המתכת הפנימי של התושבת וגם את הגומי כדי שיכנס חלק ופשוט נחליק את הגומי פנימה שיכנס עד הסוף בצורה שהמעטפת הרחבה שלו מקבעת אותו משני הצדדים.

ניתן לראות את התושבת החדשה יושבת לה בכיף על הגשר…

עכשיו אפשר להחזיר את התושבת חזרה למקומה בסדר הפוך אפשר גם לחבר קודם לגיר ואז לגשר ואפשרי גם הפוך לבחירתכם.
להדק את הברגים הגדולים של הגיר חזק אבל לא מדי,את הברגים הקטנים שמחברים את התושבת לגיר להדק חזק ובזהירות כדי לא לטחון את ההברגה.
לבצע נסיעת מבחן לראות שהכל תקין וסעו לשלום!
ביצוע העבודה באחריות המשתמש בלבד!!!

המדריך נכתב על ידי עומר ברוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *