תפריט סגור

סובארו b4 – החלפת גלגלת מותחן רצועת מדחס

הכנתי מדריך מצולם להחלפת הגלגלת הסוררת.
לפני כחודש החל רעש חלש מכיוון איזור האלטרנטור/רצועת האביזרים/מדחס מזגן,

חשדתי שמקור הרעש בא מאחד או יותר מהרכיבים הבאים:
האלטרנטור (מיסב מרעיש), מותחן כלשהו של רצועת הטיימינג, מיסב מדחס המזגן, גלגלת מותחן רצועת המזגן.
כדי לוודא את מקור הרעש ביטלתי את האלטרנטור (הורדתי את הרצועה שלו) וראיתי שהרעש ממשיך אז החזרתי את הרצועה למקומה.

לאחר מכן ביטלתי את מדחס המזגן (הורדתי את הרצועה שלו) וראיתי שהרעש נעלם לחלוטין, מה שהשאיר אותי עם גלגלת המותחן והמדחס עצמו.
פירקתי את גלגלת המותחן, ניסיתי לסובב אותה ביד ומיד ראיתי שהרעש בא משם (מיסב "מגרגר", לא מסתובב טוב, תחושה של חול תקוע בין כדורי המיסב) ולכן החלטתי להחליף אותה.

אז ככה:
מק"ט הגלגלת הוא 73131FC000, מקורית עולה בסובארו 175 ₪, חליפית עולה 80 ₪.
אם אתם ממש עקשנים, ניתן להחליף רק את המיסב של הגלגלת בעלות של כ20-30 ₪ למיסב עצמו (של NSK לדוגמה), דגם המיסב הוא 6203DUL1, גודל 12X40X17.

מק"ט הטבעת המחברת אותה למותחן הוא 73134FC001, ניתן להשיג מקורי בלבד בסובארו תמורת 92 ₪. אדגיש שלא חובה להחליף את החלק הזה, ,אני אישית החלפתי כי הוא נשבר לי באמצע העבודה (כנראה היה סדוק ונשבר במהלך הסגירה כשהופעל עליו לחץ).

את העבודה ניתן לבצע באמצעות סט בוקסות קטן, בוקסות 10 ו 12 מ"מ.

אחרי שקניתם את הגלגלת החדשה, שלבי העבודה הם:
1. מנוע כבוי, אני ממליץ לבצע את העבודה אחרי שהמנוע קר כי איזור הפולי/רצועות נורא חם אחרי נסיעה.
2. פתיחת מכסה המנוע.
3. פתיחת ברגים 1, 2, 3 ושחרור בורג 4 (רק לשחרר טיפה כדי שיתאפשר להוציא את המגן השמאלי שתפוס איתו, אין צורך להוציא את בורג 4 לחלוטין) שמחזיקים את מגן מכסה המתכת של הרצועות (מגן חלק ימני ומגן חלק שמאלי). לאחר מכן להוציא את שני החלקים של המגן (ימני ושמאלי) ולהניח אותם בצד.

4. לאחר שהוצאנו את המגן, ניתן לראות את מותחן רצועת המזגן שמורכב ממסילה שחורה, בורג ארוך שמחובר לטבעת וכן את הגלגלת עצמה.

5. יש לשחרר טיפה את האום (5) שמחזיק את הגלגלת עם בוקסה 12 מ"מ כדי שנוכל להרפות את הרצועה.
6. יש לשחרר את בורג 6 מלמעלה עם בוקסה 12 מ"מ (בורג 6 זה הבורג הארוך שבמותחן), שימו לב שעם השחרור שלו הוא בעצם מושך את הגלגלת למעלה במסילה השחורה.
7. כעת יש להבריג החוצה לחלוטין את ברגים 7 ו 8 ( שני ברגים זהים), הם בעצם מחברים את כל המותחן הזה לגוף המנוע. נוציא אותם לחלוטין ונוציא את המותחן החוצה.
8. כעת כשכל המותחן בחוץ, נהפוך אותו ונבריג החוצה את האום שתופס את הגלגלת (9) ונוציא את הבורג מהצד השני (10).

9. כעת פשוט נחליף את הגלגלת הישנה בגלגלת החדשה שקנינו ונחבר אותה עם הבורג (10) והאום (9) שכרגע הוצאנו. לשים לב שלא צריך לחזק את האום (9) לחלוטין כי הגלגלת עדיין צריכה לנוע בחופשיות במסילה, עוד רגע נצטרך למתוח את הרצועה ולכן רק נחבר את האום והגלגלת החדשה אבל לא נהדק!.

10. כעת ניקח את כל המותחן עם הגלגלת החדשה שהרכבנו ונחבר אותו למקומו על ידי חיבור הברגים 7+8, המומנט הוא 36NM לעליון (בורג מספר 7) ו 23NM לתחתון (בורג מספר 8).

11. נשים לב שרצועת המזגן במקומה, שהיא יושבת טוב על פולי המנוע, על המדחס וכמובן על הגלגלת החדשה שהרכבנו.
12. כעת כשהרצועה יושבת טוב, נמתח אותה על ידי הברגה של בורג 6 (הבורג הארוך שבמותחן). נמתח את הרצועה עד שנגיע לכך שבלחיצה עליה היא יורדת ב10 מ"מ (=1ס"מ).
13. כעת נהדק את האום (5) (אום 5= אום 9 בתמונות) למומנט 22.6NM.
14. נחזיר את הכיסוי/מגן הרצועות השמאלי למקומו, נחבר אותו מצד ימין לבורג 4 (שימו לב שהוא יושב בין 2 הדסקיות). נחזק את בורג 4 ואת בורג 1.
15. נחזיר את כיסוי/מגן הימני ונחבר אותו על ידי ברגים 2 ו 3.
16. זהו, הניעו את הרכב ותיהנו מהשקט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *